Lättviktsläsning och kyla

Idag kom ett efterlängtat paket från USA, en Kindle. För er som inte vet vad det är så är det en digital läsplatta, inte att blanda ihop med en iPad. Skärmen använder sig av en speciell teknik som kallas digitalt bläck och innebär att det ser precis ut som tryckt papper. Det finns ingen bakgrundsbelysning och man kan läsa på den i starkt solljus. Då jag har en förkärlek för väldigt tjocka sci-fi och fantasy böcker har jag funderat vad jag ska göra i fjällen då jag inte springer, vilket faktiskt är majoriteten av tiden. Den längsta dagsetappen kommer bli ca 19Km vilken med mycket raster och lugnt tempo max bör ta 3-4 timmar att avverka så kommer det bli en del tid över till avkoppling.

Min Kindle

Vikt 170 gram, rymmer ca 1500 böcker och har en månads batteritid.

 

Kanske aningen udda lättviktsutrustning, men för mig någonting som skulle vara väldigt tråkigt att semestra utan, det är ju trots allt semester att springa uppe i fjällen…

 

Var ute 11Km igår med W i löparbarnvagnen och passade på att kyla av benen när jag kom hem, fungerar sjukt bra, fungerar nästan som en extra dags vila. Tricket är att ha lagom kallt vatten från början och sen successivt fylla på med kallare vatten tills fötterna får en härlig blå-lila nyans🙂

Taggad ,

Kommentera

